.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد محسن رضايي از سخنان احمدي نژاد در سازمان ملل

محسن رضايي نسبت به نحوه رفتار دولتمردان در نيويورک ابراز تاسف کرده و از سخنان رئيس دستگاه اجرايي در مجمع عمومي سازمان ملل به تندي انتقاد کرد؛ «من تعجب کردم از اين سخنان آقاي احمدي نژاد. اين سخنان بيشتر به اروپايي ها کمک کرد که آن مسير اروپايي را دنبال کنند. نمي دانم چرا و با چه تحليلي ايشان اين صحبت ها را کردند، اين صحبت ها به نفع ما نبوده است. الان اروپايي ها مي گويند بايد ما سخت بگيريم و مديريت کار را مي خواهند در 1«5 ببرند که دست خودشان باشد.» محسن رضايي در پاسخ به سوالي در خصوص سخنان احمدي نژاد در خصوص هولوکاست در روز قدس و تداوم برخي ماجراجويي ها در سياست خارجي به نکاتي اشاره کرد؛ «من نگران اين هستم که دنيا با اين چالش هايي که بين ما و کشورهاي خارجي پيش مي آيد، فکر کند که ما صاحب ايده و نظريات براي تعامل و گفت وگوهاي بين المللي نيستيم و داريم خلأهاي فکري خودمان را با ايجاد چالش ها پر مي کنيم. اين نقطه خطرناکي است. لذا من از ايجاد هر نوع چالشي که اين القا را در سطح بين المللي به وجود آورد، دوستان را پرهيز مي دهم که وارد نشوند. ما به اندازه کافي صاحب ايده و نظر هستيم. ما ايستادگي را از دو طريق مي توانيم پيگيري کنيم؛ يکي اينکه مرتب چالش آفريني کنيم براي اينکه ايستادگي مان را نشان بدهيم و ديگر اينکه ما با حرف هاي منطقي و مستدل و نظرياتي که براي حل مشکلات منطقه و حل مشکلات بين المللي ارائه مي کنيم و با ارائه يک منطق قوي در حقيقت، ايستادگي خودمان را در سطح بين الملل به نمايش بگذاريم. من بيشتر طرفدار اين شيوه دوم هستم.» وي در گفت وگو با سايت آينده، درباره وقايع اخير سياست خارجي و مخصوصاً امتيازات متقابل روسيه و ايالات متحده نسبت به يکديگر با بيان اينکه تا قبل از انتخابات، مساله هسته يي خيلي کمرنگ شده و مساله مذاکره بين ايران و امريکا پررنگ شده بود، به طوري که خود من پيش بيني مي کردم بعد از انتخابات چيزي به نام هسته يي نخواهيم داشت بلکه مساله اصلي اين است که مذاکرات بين ايران و امريکا چگونه شکل خواهد گرفت، افزود؛ حوادثي که بعد از انتخابات به وجود آمد، موضوع را بالعکس کرد. مساله مذاکره ايران و امريکا فرعي شد و مساله هسته يي اصلي شد تا مرز منتفي شدن مساله مذاکرات و ما را به مسير اروپايي کشاندند. مسير اروپايي اين است که هر کاري که غرب مي خواهد با ايران انجام دهد بايد از طريق 1«5 انجام دهد. مثل گوشت قرباني که مي خواهند بين چند کشور تقسيم کنند، از بس اين گوشت لذيذ و لقمه چرب و نرمي است، اروپايي ها هيچ وقت حاضر نبودند ايران و امريکا خودشان مذاکره کنند و بالاخره با اين حوادث مسير را در مسير اروپا انداختند. دبير مجمع تشخيص مصلحت ادامه داد؛ اميدوارم دکتر احمدي نژاد از اين فرصت بين المللي به نحو احسن و به نفع ملت ايران استفاده کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 مهر 1388
می دانید که چرا شعار نه شرقی ، شعار اول انقلاب بود ؟ چون روسیه و چین کمونیست کافر و ضد خدا و دین هستند اما غربی ها مسیحی و دارای کتاب تورات و پیامبری حضرت مسیح .....
فايده اي نداره كه بدونيد!!! 5 مهر 1388
برو پي كارت داش محسن ... شما همون دو رنگي تون رو حفظ كنيد و مرتب بر طبل ترس از حمله آمريكا بكوبيد... گرچه ميدونم شمال نيوز عاشق و شيفته جنابعالي است و اين نظر درج نمي شود اما اينو بدونيد احمدي نژاد امروز تنها حلقومي است كه دارد نداي مظلومان جهان را از تريبون سازمان ملل سر مي دهد... و راهش هم همين است و جز اين نيست برادر فرمانده قديمي! شماها بريد فكر رياست جمهوري دوره يازدهم باشيد عزيز من..... شمال نيوز هم خودشو كشت با اين تيتر زدنش!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.